Ostrov tisíce vůní

autor : Pecháček Jaroslav

Prozaik a historický beletrista Jaroslav Pecháček napsal kromě románů a povídek pro dospělé též několik knih pro mládež. Nový Pecháčkův román pro mládež se vrací let 1895-1898. Děj se odehrává na dvou místech: v americké Floridě a na „ostrově tisíce vůní", na Kubě. Hlavní postavou toho děje je šestnáctiletý český chlapec Petr Dvořák, který po smrti rodičů odchází za svou provdanou sestrou do Tampy, hlavního města Floridy. Nový domov stane se Petrovi - dík pedantickému, nesnášenlivému švagrovi, který Petrovi od prvního setkání dává znát, že je „jenom chudý příbuzný" - vězením, z kterého neustále utíká. Na jednom takovém útěku se Petr seznámí s Kubáncem Manuelem, který mu nadšeně vypráví o „ostrově tisíce vůní", z něhož jeho rodina po neúspěšném protišpanělském povstání musela emigrovat do Spojených států. Ale připravuje se prý nové povstání, revoluce, ve vzdálené, tajemné provincii Oriente:.. A tady vlastně začíná vlastní dobrodružný příběh Petra Dvořáka. Petr se dostane napřed do Havany, kde pozná legendárního kubánského revolucionáře, „Učitele" Josého Martího, seznámí se tu však také se svou pivní velkou láskou, kubánskou tanečnicí Juanitou, i s mnoha dalšími přáteli, s kterými se k zúčastní velkého tažení povstalecké vojska „napříč Kubou". Tažení, které skončilo vítězstvím i prohrou současně. Kubánci sice porazili své španělské kolonizátory, dostali však nového pána - Spojené státy, které využily revoluce pro své vlastní zájmy. Jaroslav Pecháček se inspiroval historií, skutečnými fakty z dědin první velké kubánské revoluce a na jejich základě napsal napínavý román, plný dobrodružství, osobní statečnosti, velkých obětí a velkých přátelství na život a na smrt.

Tecumseh I. - IV.

116. svazek edice KOD je svým rozsahem oatrně nejv

Poslední Mohykán