Pozor - laviny!

autor : Bartosová - Höppnerová Barbara

Odpradávna trvá přátelství mezi člověkem a psem. A jakkoliv se v průběhu věků člověk měnil a vyvíjel, vždycky kráčel po jeho boku jeho věrný přítel a pomocník pes - provázel jej od hlídání stád až po přípravu kosmických letů. O jejich vztazích byly napsány atovky literárních dél. Kniha západoněmecké autorky vypráví o práci dobrovolných členů alpské horské služby a jejich cvičených německých ovčáků - lavinářů. Ohrozí-li lavina v horách lidské životy, nastupuje do boje za jejich záchranu Horská služba, policie, vojsko - a především psi vycvičení k hledání lidí zasypaných lavinami. Je to práce náročná a nebezpečná, vyžadující dlouhou a systematickou přípravu. Skupina osmi přátel z podhorské vesnice, vzájemně sdružených láskou k německým ovčákům, se rozhodne, še své psy vycvičí k tomuto nebezpečnému, tvrdému povoláni. Po řadu let se celé soboty a neděle místo odpočinku a zábavy obětavě a trpělivě věnují za každého počasí výcviku v horách: učí psy stopovat ve sněhu, hledat ukryté předměty, pátrat po zahrabaných lidech. Když je vyhlášen lavinový poplach, odlétají vrtulníkem do ohrožené oblasti a bez ohledu na vlastní nebezpečí se zúčastní se svými psy obtížného, vysilujícího, třeba i nekolikadenního pátrání po zasypaných. Jedinou jejich odměnou je uspokojení ze záchrany lidského života a radost z dobře vykonané práce. Autorka líčí obtížný výcvik i vzrušující pátrání prostým, záměrné až strohým stylem, bez příkras a patosu. Dramatickým dějem, dokonalou znalosti prostředí, citlivým zachycením vztahů mezi psovody a jejich vysoce inteligentními zvířecími přáteli, zobrazením mužného kamarádství, utuženého společnou prací a překonanými překážkami, řadí se tato kniha úspěšně k dílům, jež se snaží ukázat čtenáři opravdové hrdinství, morální sílu a obětavost prostých lidí v každodenním životě. Z anotace na zadní straně desek.

Tajemství pytlácké jeskyně

Sovětského spisovatele Vjačeslava Palmana (který p

Jabloňová stezka